LOKAAL: Blankenberge geeft met regenboogzebrapad startschot voor een volwaardig LGBTQ+ beleid

April 2021 17:00

Op de gemeenteraad van 20 april wordt een voorstel goedgekeurd waarbij het stadsbestuur de opdracht krijgt om een regenboogzebrapad te installeren   aan het station. Steven Arents (Vooruit Blankenberge-Uitkerke): “Een regenboogzebrapad is een grote stap vooruit, maar we zijn er nog niet. We gaan, als fractie en meerderheid werk maken van een volwaardig regenboogbeleid.”

Disclaimer foto: Steven Arents t.h.v. regenboogzebrapad te Brussel.

Het voorstel werd ingediend door de coalitiepartners op initiatief van Steven Arents. Het voorstel roept het stadsbestuur op om een regenboogzebrapad te installeren ter hoogte van het station. Mocht dat door technische redenen niet mogelijk zijn, moet het stadsbestuur op zoek naar een waardige alternatieve locatie.

“De petitie die rond ging op sociale media was voor onze fractie een zoveelste teken dat we als stad moeten opkomen voor de bescherming en de inclusie van LGBTQ+ personen”, volgens Steven. “De aanleg van een regenboogzebrapad is voor ons echter een startschot, geen eindpunt. We moeten in de toekomst verder gaan op de ingeslagen weg. Daar staat Vooruit Blankenberge – Uitkerke garant voor.”

Wil je meer info of heb je zelf een voorstel - contacteer onze kabinetsmedewerker
Kris Strubbe