LOKAAL: Vooruit Halle roept op tot vredesgesprekken tussen Israël en de Palestijnen

Saturday 22

May 2021 16:34

Het conflict tussen Israël en de Palestijnse Gebieden eist opnieuw zijn tol. Sinds het begin van de maand mei vuren beiden raketten op elkaar af en mobiliseren ze grondtroepen. Op dit ogenblik is er gelukkig een staakt-het-vuren.  Vooruit Halle vraagt onze parlementen aan te dringen op een structurele oplossing.

Bertrand Demiddeleer, voorzitter Vooruit Halle, roept op dat de ellende en de angst waarin zoveel mensen zich bevinden onmiddellijk zou stoppen. Onschuldige burgers en kinderen worden getroffen en zorgen voor onmenselijk leed. De mensenrechten en het internationaal recht worden continu geschonden.
"Palestijnen, zeker in Gaza, hebben geen controle over hun leven zoals het hoort. Ze hebben amper toegang tot levensmiddelen, tot medicijnen, of zelfs tot water", zegt Mathias Pierquin, ondervoorzitter Vooruit Halle.

"Vooruit Halle pleit voor een duurzame oplossing voor iedereen en vraagt de federale regering en de Europese Unie met aandrang hun verantwoordelijkheid te nemen. Wanneer vrede en mensenrechten in gedrang zijn is “zwijgen geen optie”. We hopen dat er stappen vooruit worden gezet naar een duurzame oplossing in de vredesgesprekken tussen Israël en de Palestijnen." besluit Bertrand Demiddeleer.