LOKAAL: Vooruit Diest vraagt informatie over algemene werking vaccinatiecentrum en call center.

Thursday 27

May 2021 11:45

In januari dit jaar werd CC Den Amer te Diest voorgedragen als één van de Vlaamse vaccinatiecentra. Het werd volgens de bepalingen van het draaiboek van het Agentschap Zorg en Gezondheid ingericht. Ondertussen is het vaccinatiecentrum en het call center een hele organisatie.  Vooruit Diest heeft wel enkele kritische vragen.

‘De goede afstemming van de onderlinge samenwerking tussen diverse diensten, instellingen en personeel zorgen voor een integrale aanpak. Onze Vooruit-fractie is uitermate fier op álle medewerkers, die dag in dag uit het beste van zichzelf geven. Zonder hun inzet en deskundigheid was dit nooit mogelijk geweest’, zegt Murat Celik, fractievoorzitter Vooruit Diest.

Toch zullen we vanuit onze Vooruit-fractie  een aantal vragen stellen aan het bestuur i.v.m. de algemene werking van het vaccinatiecentrum en het call center. We ontvingen namelijk heel wat vragen en bedenkingen van onze inwoners. In de media verschenen immers de afgelopen weken betreurenswaardige berichtgevingen die we liever niet hadden gezien. Met de antwoorden hopen we de Diestenaar van dienst te zijn. Want dat is als gemeenteraadslid onze taak. Natuurlijk hopen we ook dat dergelijke situaties in de toekomst kunnenvoorkomen worden’, zegt Celik.

Vooruit Diest informeert o.a. bij het bestuur of er opleidingen waren voorzien voor de medewerkers die werden ingezet in het vaccinatiecentrum en het call center. Want daar blijken nogal wat tegenstrijdige feiten over. Ook zullen ze vragen stellen over de richtlijnen voor de restvaccins tijdens de eerdere eigen reservelijst en bij de overschakeling naar de Qvax-lijst.

Alles valt of staat met goede, volledige en juiste informatie naar de medewerkers toe. Hoe moeilijk dat soms ook is. Duidelijke communicatie naar buiten toe is ook van niet te onderschatten belang. We begrijpen dan ook de nood aan verduidelijking en antwoorden die bij onze inwoners leeft. Maar we begrijpen ook dat het heel wat onaangename reacties op sociale media had kunnen voorkomen. We hopen dan ook op verhelderende antwoorden op onze bovenstaande vragen tijdens de gemeenteraad van maandag  31 mei’, sluit Celik af.

Meer info: Murat Celik, fractievoorzitter Vooruit Diest, 0484/53 32 25