Aanpak_zwerfvuil.jpg

Zwerfafval

Locatie:
In jouw regio,

Krijg je ook de kriebels van zwerfvuil? Plog -of wandel - mee!

Zwerfafval is een doorn in het oog van veel mensen. En terecht! Slecht voor het milieu en de natuur, het ontsiert onze buurt, zorgt voor ergernis en kost jaarlijks miljoenen euro’s. Dat moet anders: ga je mee de strijd aan?

Meer dan 22.000 ton ofwel 22 miljoen kg zwerfvuil slingerde in 2019 rond op onze Vlaamse wegen. Slik. De druk die we daarmee op ons milieu leggen, is enorm. De kostprijs om zoveel mogelijk op te kuisen, is gigantisch. Met Vooruit gaan we daarom de strijd aan. Zowel in het parlement waar we blijven ijveren voor statiegeld en strengere straffen voor sluikstorters, als op straat! I Met een gezonde dosis lef gaan we deze uitdaging aan. Doe jij mee? Schrijf je dan in van een van deze momenten waarop we in jouw provincie samen met andere organisaties afval gaan verzamelen.

Ook na onze acties mag je niet bij de pakken blijven zitten: ga samen met je gezin, buren, vrienden of vereniging op regelmatige momenten ploggen (joggen en zwerfafval rapen samen). Of sluit je aan bij Mooimakers of een lokale vereniging die de strijd met zwerfvuil aangaat. Zo maken we samen het verschil.

Ga mee de strijd aan tegen zwerfafval.

Kom je?